Bu Yıl Turizmde Konu “Güvenlik” ve “Hijyen” Olacak

Bu Yıl Turizmde Konu “Güvenlik” ve “Hijyen” Olacak Bu Yıl Turizmde Konu “Güvenlik” ve “Hijyen” Olacak

Cornelia Diamond Golf Resort Spa Genel Müdürü Zafer Alkaya Covid-19 önlemleri için aldıkları uluslararası destekleri Klass’a anlattı...

Cornelia Diamond Golf Resort Spa ve Cornelia De Luxe Resort Spa Otelleri ile Azure Villaları, Cornelia Golf Club, Cornelia Sport Club, NEST Uluslararası Kongre ve Fuar Merkezi’nden oluşan Cornelia Grubu, Antalya Belek bölgesinde 12 ay hizmet veren büyük bir turizm grubu. Cornelia Diamond Golf Resort SPA Genel Müdürü Zafer Alkaya, pandemi sürecinde neler yaptıklarını ve neler yapacaklarını anlatırken yaptığı açıklamada; “Konu bu yıl turizmde fiyat değil, güvenlik ve hijyen. Cornelia Otelleri olarak biz ve Antalya bölgesindeki turizm tesisleri fiyat artışına gitmedi. Pandemi sonrası hem yerli misafirlerimizin hem yabancı misafirlerimizin kendilerini güvende hissedecekleri hijyen ortamını ve güvenli hizmeti sağlamak için Uluslararası alanda en büyük iki sertifikasyon firması ile çalışıyoruz ve misafirlerimizin kendini en üst düzeyde güvende hissedeceği tatil imkanını hazırlama gayretindeyiz” dedi. Turizm dünyasının duayeni Zafer Alkaya ile Covid-19 nedeniyle aldıkları tüm önlemleri Klass okurları için konuştuk.

Zafer Bey, olağanüstü bir turizm sezonu yaşıyoruz. Pandemi süreci tüm  dünyayı ve ülkemizi oldukça etkiledi. Bize sezona nasıl hazırlandığınızdan bahseder misiniz?

Türkiye’de turizmin kalesi olarak kabul edilen Antalya ve özellikle en çok tercih edilen bölgelerden Belek Bölgesi, pandemi sonrası tatil turizmi için hazırlanıyor. Cornelia Diamond Golf Resort Spa ve Cornelia De Luxe Resort Otel ile Azure Villaları, Cornelia Golf Club, Cornelia Sport Club ve NEST Uluslararası Kongre ve Fuar Merkezi’nden oluşan tesisleriyle Cornelia Grubu, COVİD 19’a yönelik tüm önlemleri aldı. Zorlu bir süreçten geçiyoruz. Hem ülkemizde hem dünyada üzüntülere de sebep olan bir süreç. Bu zorlu süreçten en çok etkilenen sektörlerden biri olduğumuz kesin. Olabilecek en makul sürede normale döneceğimizi düşünerek hazırlıklarımızı yaptık. Kesinlikle bu konuda kendimize güvenimiz tam. Bakanlık, bir genelge yayınladı ve ardından bir sertifikasyon yayınlandı. Genelgeyi tüm turizmci arkadaşlarla masaya yatırıp tek tek değerlendirerek süreci en iyi şekilde yönetmeye çalışıyoruz. önemli iki dünya firmasıyla hem personel eğitimi hem de Covid-19’a yönelik eğitim aldığımız bir süreç başlattık. Bunlardan biri uluslararası alanda en önemli eğitim ve denetim firmalarından biri olan İngiliz firması E-Crystal ile tüm personelimiz Covid-19’a yönelik koruyucu hizmet sunma eğitimi aldı, almaya devam ediyor. Bakanlık tarafından sertifikasyon programının uygulanmasını gerçekleştiren ve denetleyen Fransız Bureau Veritas ile de otellerimizin içerisindeki misafir ağırlama, hizmet ve hijyen tedbirlerine yönelik eğitimler alıyor ve sürekli denetleniyoruz. Bu tedbirler içerisinde biz bir kere güveni en önemli tedbirler içine oturttuk. İnsanların güvenli bir şekilde tatil yapacaklarına inanacakları bir sistem kurduk. Kaliteden hiç ödün vermeden güvenli bir şekilde nasıl servis verebiliriz, nasıl insanlara güven tesis ederiz, odaların hijyenini nasıl sağlarız, bunun için Cornelia Grubu olarak hem bizim hem de tüm Antalya ve Belek bölgesinin atılmış adımları var. Almış olduğumuz önlemler içerisinde odaların hijyeninden ortak kullanım alanlarına kadar her şeyi kapsayan çok önemli bir güvenlik ve hijyen sürecini yönetiyoruz şu anda turizmciler olarak.

“HAVUZLAR VE çOCUK KULüBü EN FAZLA KONUŞULAN VE MERAK EDİLEN KONULAR”

Zafer Bey, yurt dışı ve yurt içinden gerek acentelerden gerekse misafirlerinizden gelen sorular arasında en fazla sorulan konular neler?

Havuzlarla ilgili çok fazla şey konuşuluyor. Uluslararası firmaların yönlendirmesiyle de en güvenli şekilde tutmaya çalışıyoruz. Güvenli bir plaj oluşturmaya çalışıyoruz. En önemlisi sosyal mesafe. Her alanda sosyal mesafeyi korumak adına eğitimlerimizi sürdürüyoruz. Biliyorsunuz mini kulüpler oteller içinde en önemli bölüm. Ailelerin tatil tercihlerini etkiliyor. Bu öncelikle, bugünlerde gündemimize aldığımız en önemli noktalardan birisi. Bakanlığın yeni bir genelgesi yayınlandı. Normalde mini kulüp izin listesinde yoktu ama yeni genelge ile izin kapsamına alındı. Biz bu konuda da Cornelia Grubu olarak personelimizi de eğiterek belki de Akdeniz’in en iddialı ve en donanımlı ve çok konuşulacak bir mini kulüp yatırımı yapmıştık ama şanssız bir dönemde açılacak maalesef ve şu anda sınırlı hizmet verecek ve her türlü önlemi alıyoruz. 2019’daki durum olsaydı 500 çocuğu aynı anda ağırlardık ama bu sene tabii böyle bir rakamdan söz etmek mümkün değil. Ailelerin tek tedirginliği otel değil. Biz gerekli önlemleri alıyor ve sistemi kuruyoruz. çocukları sosyal mesafe içinde nasıl tutarız, çocukların dikkatlerini bu anlamda nasıl diri tutarız, eğitim aldığımız şirketlerin bu konuda da eğitimleri var. Sertifikalı personelimiz var, pedagojik eğitimden geçmiş personel. Hepsinin sertifikaları mini kulüpte sergileniyor da zaten. 13-14 yıldır bizimle çalışan, sürekli gelen misafirlerimizin tanıdığı bildiği, uzman personel.

“SPA VE SPOR ALANLARI GİBİ ORTAK KULLANIM ALANLARINDA öNLEMLER çOK DAHA SIKI, çOK DAHA KONTROLLü OLACAK”

Spa ve spor alanlarında hizmeti nasıl vereceksiniz?

Spa’lar ve spor merkezleri ile ilgili çok çeşitli görüşler ortaya konuldu. İddialı bir spa’mız var. Kontrollü misafir kabul edeceğiz. Bu konuda da personelimizi sürekli eğitiyoruz. Güvenliği ve sağlığı konuşuyoruz artık. Spa ve spor alanları gibi ortak kullanım alanlarında önlemler çok daha sıkı, çok daha kontrollü olacak.

Devamı ve daha fazlası Klass Magazin Temmuz sayısında...