İzmir’in şirin ve tarihi dokusunu koruyan bir ilçesi olan Urla, yerli ve yabancı turistlerin dikkatini çekiyor. Taş evleri, bağları, zeytinlikleri ve tertemiz denizi ile oldukça keyifli bir tatil destinasyonu. Urla, Nobel ödüllü ünlü Yunanlı Şair Yorgo Seferis ve edebiyatımızın ölümsüz yazarlarından Necati Cumalı’nın yaşamını sürdürdüğü bir yer. Necati Cumalı adına açılan bir müze ve anı evi de Urla merkezde yer alıyor. Mutlaka ziyaret edin. Ülkemizin en iyileri olmaya aday gastronomi durakları ile Urla gerçekten nefis lezzet keşiflerine ve deneyimlere ev sahipliği yapıyor.

URLA’DA EN BAŞARILI BULDUĞUM RESTORAN; OD RESTORAN
Urla’nın zeytin ağaçları içerisinde fine dining türünde hizmet veren en başarılı bulduğum restoranı OD Restoran! Açıkcası uzun süredir adını methini duymuş fakat gidememiştim. Sonunda haziran ayında büyük bir heyecanla Urla’nın bu gizli lezzet cennetine geldim.
Gerçek bir lezzet fırtınası sunan restoranın yaratıcısı Osman Sezener. Babasının İtalyan restoranına üç yaşındayken adım atan, mutfakla iç içe büyüyen Osman Sezener, Bilkent’te Turizm ve Otelcilik, ardından New York’ta aşçılık eğitimi almış. Bir süre yurt dışında ve İstanbul'da farklı restoranlarda çalıştıktan sonra İzmir'e dönüp babasına ait Ristorante Pizzeria Venedik'in mutfağının başına geçmiş. Osman Sezener, 2018'in sonuna doğru Urla'da aile zeytinliğinin ortasında cam duvarlı, açık mutfaklı, mutfağın önünde 20 kişilik şef masalı, eski Türkçe’de ateş anlamına gelen OD adını verdiği kendi restoranını açmış. Ne yazık ki Osman Şef ile tanışamadım. Osman Şef ile çalışmaktan büyük gurur duyan ve yokluğunda yerine bakan Arda Şef ile tanıştım ve sağ olsun çok detaylı olarak restoran ve menü hakkında beni bilgilendirdi.

KULLANDIKLARI ZEYTİNYAĞI BAHÇEDEKİ TESİSTE SIKILIYOR
Yemekler bölgede yetişen taze ve mevsiminde ürünlerle yapılıyor. Kullandıkları zeytinyağı, bahçedeki tesiste sıkılıyor. On çeşitten oluşan tadım menüsü mevsimlere göre değişiyor ama her zaman fırından yeni çıkmış ekşi maya ekmek, zeytinyağı ve Ege denizi tuzuyla başlıyor. Tadım mönüsü bulunmakla birlikte, a la carte menüsü de bulunuyor. Ben a la carte menüden seçim yaptım, sırası ile sizinle bu muhteşem lezzet deneyimimi Arda Şef in anlatımı ile paylaşıyorum.

Kalamar sütlü ekmek yaz domatesleri sos: Odun ızgarasında pişirdiğimiz kalamarlarımız yine kendi ekmek mutfağımızda yaptığımız sütlü ekmek üzerine bahçeden yaz domatesleri sosu ve yine bahçedeki nane bahçemizden yaptığımız nane sosun üzerine kalamarlarımızı koyuyoruz, üzerine deniz fasulyesi ve susam ile servis edilir.

Ahtapot tabağı: İmza yemeklerimizden olan ahtapotu odun fırınında tandır olarak pişiriyoruz, işlenmiş patates kreması üzerine isli tatlı biber, karamelize soğan ve ödemiş patatesi koyuyoruz son olarak odun ızgarasında tekrar pişirdiğimiz ahtapot 1 yıl dinlendirilmiş nar ekşisi ve kıtır pırasa ile servis edilir.

Midye ve enginarlı arpa şehriye: Odurla chardonnay şarabı ile yaptığımız enginar sos ve Karaburun kara midyesi ile pişirilen arpa şehriyeye limon jel ve confi enginar son olarak bahçe yeşillikleri ile servis ediyoruz.

Kaburga firik keşkek:
7 gün boyunca marine ettiğimiz dana kaburgaları karamelize soğan ve Türk kahvesi ile yaptığımız kaplama ile kaplıyoruz sonrasında 150 derecenin altında 4,5 -5 saat pişiriyoruz. Ardından tiftik edip tekrar presliyoruz üzerine kendi pişerken bıraktığı su ve çektirilmiş dana kemiği suyu ile Türk kahvesi ilave ediyoruz. Yanında odun fırınında pişen şeffaf soğan, firik bulgurundan yaptığımız taze baharatlı keşkek ve son olarak kıtır soğan ile servis edilir.

Porsiyonları fine dining restoranlara göre bence gayet iyi ve siparişinizi verirken dikkate almanızı öneririm. OD Urla servisi, sunumu, lezzeti, konumu ve mimarisiyle uluslararası standartta bir şef restoranı. Kesinlikle gidilmeli, görülmeli ve bu muhteşem lezzet deneyimi yaşanmalı!

Mübarek Kurban Bayramınızı da en içten en iyi dileklerimle kutlar, güzel lezzetlerle dolu günler dilerim.