PİLEVNELI ̇’nin kurucusu Murat Pilevneli, Aslı Pamir ve Daniel Knorr'un ev sahipliğinde açılan sergiye, Emir Bahadır, Cem-Okşan Mirap, Çiğdem Kamer, Zeki Kadirbeyoğlu ve Ali Elmacı gibi isimler katıldı.
Daniel Knorr'un Türkiye'deki ilk kişisel sergisi galerinin üç katında sergilenen üç ayrı bölümden oluşuyor.
Knorr’un “Golden Peardrop Theatre” başlıklı sergi için ürettiği son dönem eserleri, ikinci dünya savaşının sosyo-politik ve estetik etkilerine ve bu alanlarda savaş sonrasında yaşanan gelişmelere odaklanıyor. Endüstriyel kapitalizmle birlikte hızla artan uzmanlaşma, hiyerarşik iş yönetimi ve iş bölümü; yerli endüstriyel ürünlerin Soğuk Savaş paralelinde ABD ve Batı Avrupa’da lükse alternatif olarak görülmesine yol açtı.
Knorr’a göre, bugün halen içinde bulunduğumuz bilgi ekonomisinin ve entelektüel sermayeyi merkezinde tutan dijital iletişim ağının temelleri atılırken, dönemin sanatı tüketici toplumunun ve medeniyeti tarafından eziyet gördü.
“Golden Peardrop Theater” başlıklı sergisinde Daniel Knorr, modernitenin verdiği özgürlükçü sözü gündeme geri getiriyor; kültürel çağdışılığı ifşa ediyor, anarşiye çeviriyor ve yeniden çalıştırıyor. Serginin bodrum katında sanatçının “State Theatre” ismini verdiği on yeni yağlı boya tablo ve bir bronz rölyef yer alıyor. İstanbul'un Avrupa ve Asya arasındaki konumunu vurgulayan serinin kökenleri Hong Kong şehrine dayanıyor. Bir dönem burada stüdyosu bulunan Knorr, 1950’lerde inşa edilen Hong Kong Devlet Tiyatrosu’nun girişindeki devasa rölyefin gece çekilmiş fotoğraflarını kullanarak, rölyefin parçalarının resimlerini ve bir modelini üretiyor. Üzerinde sahne sanatları ve Asya ve Avrupa kültürlerinden mitolojik karakterler bulunan rölyef, kültürlerin etkileşimine dair alegorik tasvirler sunuyor.
Galerinin giriş katında, ilk versiyonu 2019 yılında Art Basel Unlimited’de sergilenen “Laundry” serisinden eserler bulunuyor. Seri, gerçek boyutlu bir arabanın üzerine monte edilen tuvallerin, “boyama makinesine” dönüştürülen bir araba yıkama makinesinin içinde boyanmış hallerinden oluşuyor. “Laundry: Peardrop” isimli heykel, ismini 1952’de Victor Bouffort tarafından geliştirilen fütürist Peardrop arabasından alıyor. Hiçbir zaman seri üretime geçmeyen aracın boyutları, günümüzün her zaman daha büyük ve daha hızlıyı hedefleyen otomobil endüstrisinin maço kültüne karşı çıkıyor. Buna rağmen Peardrop mikro araba, kalabalık modern şehirdeki kullanıcılarının mütevazı ihtiyaçlarını karşılayabiliyor. Knorr’un
“Laundry: Peardrop” eseri galerinin giriş katından, günümüz İstanbul’unun trafiğine, araba tamircilerine, otoparklarına ve benzin istasyonlarına açılıyor.
Birinci katta yer alan ve Albrecht Dürer'in “Pillow Studies” çizimlerinden yola çıkan “Golden Pillows” serisi, Andy Warhol’un helyumlu gümüş balonlarına ve minimalist metal eserlerine atıfta bulunuyor. Sanatçının “Canvas Sculptures” başlıklı serisinin devamı sayılabilecek duvar heykelleri, kırışıklarıyla kalıplanmış yastıkların resin ve altın varak ile kaplanmasıyla oluşuyor. Seri, altı karat içinden en düşük altın ayar değeri ile başlıyor ve eserlerin her birinde kullanılan altının saflığı artarak en yüksek değer olan 24 ayara ulaşılıyor.
Daniel Knorr'un kişisel sergisi "Golden Peardrop Theatre”, pazar ve pazartesi günleri hariç haftanın her günü 10:00-18:00 saatleri arasında PİLEVNELİ Dolapdere'de ziyaret edilebilir.
Pilevneli, Daniel Knorr'un Kişisel Sergisine İlk Kez Ev Sahipliği Yapıyor
PİLEVNELİ, Daniel Knorr’un PİLEVNELİ’deki ilk kişisel sergisini sunmaktan mutluluk duyar. Küratörlüğünü Adam Szymczyk'in üstlendiği “Golden Peardrop Theatre” başlıklı sergi, 3 Aralık 2022 tarihine kadar sanatseverleri ağırlayacak.