Dizi, sinema ve reklam sektörüne uzun yıllardır birçok tanınmış oyuncu, model ve manken yetiştiren Mavrik Ajans & Menajerlik, Türkiye’nin en köklü ve prestijli ajanslarından biri. Yurtiçinde ve yurtdışında sayısız projenin cast çalışmasını başarıyla üstlenen Mavrik Ajans & Menajerlik’in Sahibi Canan Kılıç yılların tecrübesiyle yapımcı, yönetmen ve oyuncu arasında güvenilir bir köprü oluşturduklarını vurguluyor. Oyuncularını çok iyi analiz ettiklerini ve onları en iyi şekilde projelere hazırladıklarını söyleyen Mavrik Ajans & Menajerlik’in Sahibi Canan Kılıç, ajansını kurma hikayesini, dizi ve sinema sektörüne ünlü oyuncuları kazandırmadaki başarısını ve kendisini zirveye taşıyan çalışma prensiplerini Klass okurları için anlattı.
“İdeal bir menajerin işini severek ve bilerek yapması en önemli kriterdir. Oyunculuk sektöründeki insanları çok iyi takip etmelisiniz. İnsan psikolojisinden anlamalı, senaryoyu çözümleyebilmeli, hoşgörülü ve ilkeli olmalı, disiplinle hareket etmeli, oyuncu ile yapımcı arasında iletişimi kurabilmelisiniz.”
“Oyunculuk, disiplinli bir şekilde kas geliştirmeye benzer. çalışmayı bıraktığınız anda gerilemeye başlarsınız. Her alanda olduğu gibi bizim sektörümüzde de motivasyon çok önemlidir. Son olarak da oyuncu adayı sektörle ilgili tüm gelişmelerden haberdar olmalı, sadece yurtiçi değil, yurtdışından da bu işin en iyilerini takip etmelidir.”
Canan Hanım sektörünüzün iddialı firmalarının kurucuları arasındasınız. öncelikle sizi ve mesleğe atılma hikayenizi dinleyebilir miyiz?
İstanbul doğumluyum. Sakarya üniversitesi İşletme bölümünde okudum. üniversitede okurken aynı zamanda sinema sektörü ile ilgilendim. Ben zaten bir anlamda sektörün içinde sayılırdım. En şanslı olduğum konu babamın sinemanın en revaçta olduğu yıllarda sinema makinistliği yapmış olmasıydı. Abimin de İletişim Fakültesi Radyo Televizyon Sinema Bölümü okumasının da etkisi oldu tabi ki… Sektöre adım atmamda ailemin desteği benim için tartışılmaz bir unsur. Her zaman arkamda oldular ve idealim için gereken her türlü desteği gösterdiler. öncelikle birkaç projede cast direktörlüğü yapmakla bu işe başladım. çünkü işin mutfağına girmem ve kendime gerekli olan donanımı sağlamam gerekiyordu.
“CAST DİREKTöRLüĞü YAPARKEN ASIL HEDEFİM KENDİ ŞİRKETİMİ KURMAK, OYUNCULARI DOĞRU PROJELERLE BULUŞTURMAKTI”
Mavrik Ajansı kurma fikri nasıl oluştu?
Cast direktörlüğü yaparken asıl hedefim kendi şirketimi kurmak, oyuncuları doğru projelerle buluşturmaktı. Bu sırada reklam ağırlıklı çalışıyordum. Dediğim gibi işi mutfağında pekiştirdikten sonra da nihayetinde radikal bir kararla kendi ajansımı kurdum. Büyük bir ekip oluşturduk. Dizi, sinema, reklam alanlarında cast direktörlüğü ve menajerlik hizmeti vermeye başladık.
Cast direktörü/menajeri ne iş yapar?
Sinema dizi ve reklam filminde öncelikle senaryo önemlidir ve ardından bu senaryodaki karakterlere ruh verecek yeterlilikte oyuncular lazımdır. Hangi oyuncu hangi karakteri en iyi şekilde canlandırır, senaryodaki hikayelerle oyuncular nasıl gerçekçi bir ilişki kurabilir, biz buna bakarız. önceliğimiz oyuncularımızın bu işin altından kalkıp kalkamayacağına karar vermektir. Sonrasında biz oyuncumuzun bunu yapabileceğine inandığımız anda, projeyi alabilmesi adına elimizden gelen mücadeleyi ve desteği veririz. En nihayetinde son adımda bütün bu koşulları sağlamış olan oyuncularımızı yönetmen ve yapımcılarla buluştururuz.
“İDEAL BİR MENAJERİN İŞİNİ SEVEREK VE BİLEREK YAPMASI EN öNEMLİ KRİTERDİR”
İdeal bir menajer hangi özelliklere sahip olmalıdır?
İdeal bir menajerin işini severek ve bilerek yapması en önemli kriterdir. Oyunculuk sektöründeki insanları çok iyi takip etmelisiniz. İnsan psikolojisinden anlamalı, senaryoyu çözümleyebilmeli, hoşgörülü ve ilkeli olmalı, disiplinle hareket etmeli, oyuncu ile yapımcı arasında iletişimi kurabilmelisiniz. Biz oyunculukla uğraşmaya karar veren ve bize başvuran oyuncu adaylarımız ile özel olarak ilgileniriz. Onların dünyaya bakışını, hayat felsefesini, oyunculuğa karşı ilgisini ve bu alanda neler yapabileceğini, hedeflerini öğrenip bir karara varıp sonrasında birkaç deneme çekimiyle ulaşabildiği sınırlarını görüp, hangi alanlarda eksikse bunlarla ilgili eksiklerini nasıl tamamlayabileceği konusunda breef’leri verip sektöre hazırlarız. Oyunculuk özgür ruhlu ve konsantre bir iştir ancak bu iş bir ekip ruhudur. Asıl amaç oyuncu ile birlikte ilkeli, disiplinli ve güven içinde yolumuza devam etmektir.
“OYUNCULUK, DİSİPLİNLİ BİR ŞEKİLDE KAS GELİŞTİRMEYE BENZER”
Son olarak oyuncu olmak isteyenlere tavsiyeleriniz nelerdir?
Tek kelime ile ‘sabır’. çok sabırlı olmak gereklidir. Psikolojilerini buna göre hazırlamalı ve bu süreçte çok çalışmalıdırlar. örnek vermek gerekirse oyunculuk, disiplinli bir şekilde kas geliştirmeye benzer. çalışmayı bıraktığınız anda gerilemeye başlarsınız. Her alanda olduğu gibi bizim sektörümüzde de motivasyon çok önemlidir. Son olarak da oyuncu adayı sektörle ilgili tüm gelişmelerden haberdar olmalı, sadece yurtiçi değil, yurtdışından da bu işin en iyilerini takip etmelidir. En az bir yabancı dile hakim olmalıdır. Başarıya giden yolda hepimizin bu sektörün öğrencileri olduğumuzu unutmamamız, hepimizi başarıya götürecek olan tek anahtardır.